Монографію присвячено аналізу психологічних умов реалізації професійної етики підприємцями. У роботі визначено місце психології професійної моральності підприємця в системі психологічних знань, розширено і доповнено уявлення про вплив організаційних, професійних та професійно-моральнісних чинників на реалізацію професійної етики підприємцями, обґрунтовано психологічні умови реалізації професійної етики підприємцями.
Виявлено недостатній рівень розвитку основних параметрів професійної моральності підприємців. Проаналізовано взаємозв’язок між параметрами професійної моральності підприємців та організаційними, професійними і соціально-демографічними чинниками реалізації ними професійної етики.
Розроблено тренінгову програму сприяння розвитку професійної моральності підприємців, яка складається з п’яти послідовно здійснюваних тренінгів, спрямованих на підвищення рівня моральної свідомості підприємця, формування в нього навичок етичної поведінки та етичних взаємовідносин у професійній діяльності, закріплення етичних норм міжнародного бізнесу.
Монографія розрахована на науковців, викладачів вищої школи, системи післядипломної освіти, організаційних психологів, підприємців, студентів вищих навчальних закладів, а також для тих хто зацікавлений в отриманні інформації щодо сучасних проблем, пов’язаних з професійною моральністю підприємців.
Зміст
ПЕРЕДМОВА ………………………………………………………………….
|
6
|
Розділ1. Теоретичний аналіз проблеми психологічних умов реалізації професійної етики підприємцями ………..
|
8
|
1.1.
|
Дослідження психологічних умов реалізації професійної етики підприємцями як інноваційний напрям психологічних досліджень ..
|
8
|
1.2.
|
Професійна етика як моральний регламент професійної діяльності підприємця ………………………………………………………………
|
21
|
1.3.
|
Аналіз основних підходів до дослідження проблеми реалізації
професійної етики підприємцями у вітчизняній та зарубіжній
психології ………………………………………………………………..
|
29
|
|
Висновки до першого розділу ………………………………………….
|
37
|
Розділ 2.Емпіричне вивчення особливостей реалізації професійної етики підприємцями ………………………………..
|
39
|
2.1.
|
Методика та організація констатувального етапу дослідження ……..
|
39
|
2.2.
|
Характеристика професійно-моральнісних чинників реалізації професійної етики підприємцями ……………………………………
|
51
|
2.2.1.
|
Рівні прояву підприємцями параметрів професійної моральності …..
|
52
|
2.2.2.
|
Взаємозв’язок між професійно-моральнісними чинниками реалізації професійної етики підприємцями ……………………………………
|
57
|
2.2.3.
|
Причини виникнення етико-психологічних проблем у професійній діяльності підприємців …………………………………………………
|
63
|
2.3.
|
Аналіз взаємозв’язків між досліджуваними чинниками реалізації професійної етики підприємцями ……………………………………
|
72
|
2.3.1.
|
Взаємозв’язок між професійно-моральнісними чинниками реалізації професійної етики підприємцями і організаційними чинниками, що мають відношення до етичної стратегії організації …………………..
|
72
|
2.3.2.
|
Взаємозв’язок між професійно-моральнісними і професійними чинниками реалізації професійної етики підприємцями …………….
|
78
|
2.3.3.
|
Взаємозв’язок між професійно-моральнісними та соціально демографічними й організаційними чинниками реалізації
професійної етики підприємцями ……………………………………
|
83
|
2.4.
|
Провідні чинники ефективної реалізації професійної етики
підприємцями ……………………………………………………………
|
89
|
|
Висновки до другого розділу …………………………………………..
|
99
|
Розділ 3.Програма сприяння реалізації професійної етики підприємцями …………………………………………………………….
|
103
|
3.1.
|
Методика та організація формувального етапу дослідження ………..
|
103
|
3.2.
|
Комплекс тренінгових занять з розвитку професійної моральності
підприємців ……………………………………………………………
|
112
|
3.3.
|
Результати апробації комплексу тренінгових занять в процесі
фахової підготовки підприємців ……………………………………….
|
121
|
|
Висновки до третього розділу ………………………………………….
|
130
|
Загальні висновки ……………………………………………………..
|
132
|
Список використаних джерел ……………………………………..
|
134
|
Додатки ……………………………………………………………………
|
150
|
|