Укр. Укр.

Eng. Eng.



Нова монографія: "Психологія організаційної культури вищого навчального закладу (у контексті становлення професійної ідентичності студентів)"


Карамушка Л. М., Іщук О. В. Психологія організаційної культури вищого навчального закладу (у контексті становлення професійної ідентичності студентів) : монографія / Л. М. Карамушка, О В. Іщук. – К. – Запоріжжя : Кругозір, 2015. – 276 с.


Монографію присвячено аналізу психологічних особливостей організаційної культури вищого навчального закладу (у контексті становлення професійної ідентичності студентів). Робота містить теоретичне обґрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження із зазначеної проблеми.

Проаналізовано зміст організаційної культури та її основні позиції у вищому навчальному закладі  (констатувальну та активно-перетворювальну).

Розкрито сутність професійної ідентичності, проаналізовано чинники становлення професійної ідентичності студентської молоді у вищому навчальному закладі. Побудовано теоретичну модель впливу організаційної культури на становлення професійної ідентичності студентів вищого навчального закладу.

На основі емпіричного дослідження відображено особливості розвитку організаційної культури вищого навчального закладу та професійної ідентичності студентів різних курсів вищих навчальних закладів державної та приватної форми власності.Визначено закономірності впливу організаційної культури вищого навчального закладу на становлення професійної ідентичності студентів.

Представлено зміст і структуру тренінгу «Вплив організаційної культури вищих навчальних закладів на становлення професійної ідентичності студентів» та відображено результати його експериментального впровадження. Описано основні інтерактивні техніки, що застосовувалися впродовж тренінгової роботи.

Монографія розрахована на керівників та викладачів вищої школи,  організаційних психологів, науковців, а також усіх, хто цікавиться проблемами організаційної культури та професійної ідентичності.

 

ЗМІСТ

 

ПЕРЕДМОВА

8

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ЧИННИКА СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ

11

1.1. Основні наукові підходи в дослідженні організаційної культури вищого навчального закладу

11

1.2. Теоретичний аналіз психологічних концепцій ідентичності та професійної ідентичності студентів вищого навчального закладу

28

1.3. Чинники становлення професійної ідентичності студентської молоді у вищому навчальному закладі

35

Висновки до розділу 1

58

РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ  КУЛЬТУРИ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ЧИННИКА СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ

60

2.1. Методика та організація констатувального етапу дослідження

60

2.2. Психологічні особливості організаційної культури вищих навчальних закладів

72

2.2.1. Психологічний аналіз уявлень студентів щодо домінуючого типу організаційної культури у вищих навчальних закладах різної форми власності

73

2.2.2. Психологічний аналіз домінуючих типів організаційної культури у відповідності з курсом навчання студентів вищих навчальних закладах різної форми власності

78

2.3. Основні вияви професійної ідентичності студентів вищих навчальних закладів

101

2.3.1. Психологічний аналіз результатів діагностики «Я образу» особистості студентів вищих навчальних закладів

102

2.3.2. Психологічний аналіз результатів діагностики типів професійної ідентичності студентів вищих навчальних закладів

107

2.3.3. Психологічний аналіз результатів діагностики статусу професійної ідентичності студентів вищих навчальних закладів

114

2.4. Аналіз психологічних особливостей організаційної культури вищого навчального закладу як чинника становлення професійної ідентичності студентів

120

Висновки до розділу 2

154

РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ СТУДЕНТІВ

157

3.1. Методика та організація формувального етапу дослідження

157

3.2. Психологічні особливості реалізації тренінгової програми усвідомлення впливу організаційної культури вищих навчальних закладів на становлення професійної ідентичності студентів

166

3.3. Аналіз результатів експериментального впровадження тренінгу «Вплив організаційної культури вищих навчальних закладів на становлення професійної ідентичності студентів»

189

Висновки до розділу 3

197

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

199

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ

203

ДОДАТКИ

229

Післямова

247

Інформація про авторів

248

Інформація про організації, які представляють автори

255

 

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ