Укр. Укр.

Eng. Eng.



Психологія діяльності організацій в умовах соціально-економічних змін (на матеріалі освітніх організацій)


Монографія. / За наук. ред. Л.М. Карамушки. – К.: «Педагогічна думка», 2008. – 192 с.

Дана монографія є першим в Україні науковим виданням, в якому представлені результати емпіричних досліджень психологічних проблем діяльності організацій в умовах соціально-економічних змін.


Монографія підготовлена в рамках виконання наукового проекту лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України „Психологічні основи ефективної діяльності організацій в умовах соціально-економічних змін” (2005-2007 р.р.).

Керівник авторського колективу та науковий редактор монографії доктор психологічних наук, професор Людмила Миколаївна Карамушка є ініціатором розвитку в Україні психології управління змінами в організації.

Автори монографії є співробітниками лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, члени Виконавчої Дирекції Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці (УАОППП).

Монографія може бути використана керівниками та працівниками організацій, організаційними психологами, викладачами та слухачами інститутів післядипломної освіти, науковцями, а також усіма, хто цікавиться проблемами діяльності організацій в умовах соціально-економічних змін.

 

 

 

Зміст монографії

 

ВСТУП

 

ЧАСТИНА 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕФЕКТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН

 

Розділ 1. Поняття про організації та їх основні функції

1.1.Сутність організацій, їх соціально-економічні та соціально-психологічні функції

1.2. Роль менеджерів в забезпеченні ефективного управління організаціями

1.3. Персонал як основа ефективної діяльності організації

1.4. Основні підходи та принципи аналізу діяльності організацій в сучасних умовах

Висновки

 

Розділ 2.Психологія управління змінами як актуальний напрямок досліджень в сфері організаційної психології

2.1. Стан розробки психології управління змінами в зарубіжній організаційній психології

2.2. Актуальні напрямки досліджень з психології управління змінами у вітчизняній організаційній психології

2.3. Предмет та основні завдання психології управління змінами

2.4. Загальний дизайн та методи проведення досліджень в психології управління змінам

Висновки

 

 

ЧАСТИНА 2. ОЦІНКА ПЕРСОНАЛОМ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЗМІН В ОРГАНІЗАЦІЯХ ТА ОСНОВНИХ ПРИЧИН ОПОРУ ЗМІНАМ

 

Розділ 1.Мета, завдання, методика та організація дослідження особливостей діяльності освітніх організацій в умовах соціально-економічних змін

1.1. Мета, завдання, гіпотеза та етапи дослідження

1.2. Організація та етапи дослідження

Висновки

 

Розділ 2.Оцінка персоналом освітніх організацій впливу соціально-економічних змін на зміни в освітніх організаціях та основних причин введення змін

2.1.Оцінка персоналом освітніх організацій впливу соціально-економічних змін на зміни в освітніх організаціях

2.2.Оцінка персоналом освітніх організацій основних ініціаторів введення змін

2.3. Оцінка персоналом освітніх організацій мотивів введення змін

2.4.Взаємозв’язок між оцінкою персоналом освітніх організацій впливу соціально-економічних змін на зміни в освітніх організаціях та організаційно-професійними і соціально-демографічними характеристиками персоналу

Висновки

 

Розділ 3. Оцінка персоналом освітніх організацій причин, які заважають успішному введенню змін в освітніх організаціях та обумовлюють виникнення опору змінам

3.1. Оцінка персоналом освітніх організацій причин, які заважають успішному введенню змін в освітніх організаціях

3.2. Взаємозв’язок між оцінкою персоналом освітніх організацій причин неуспішного введення змін в освітніх організаціях та організаційно-професійними і соціально-демографічними персоналу

3.3. Оцінка персоналом освітніх організацій міри опору введенню змін в організації

3.4. Оцінка персоналом освітніх організацій причин опору введенню змін в освітніх організаціях

3.5. Взаємозв’язок між оцінкою персоналом освітніх організацій причин опору введенню змін в освітніх організаціях та організаційно-професійними і соціально-демографічними характеристиками персоналу

Висновки

 

ЧАСТИНА 3.ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ

Розділ 1. Особливості діяльності команд по введенню змін в освітніх організаціях

1.1.Аналіз наявного досвіду персоналу освітніх організацій щодо діяльності команд по введенню змін

1.2. Аналіз власного досвіду персоналу освітніх організації щодо діяльності команд по введенню змін

Висновки

 

Розділ 2. Особливості спілкування в процесі введення змін в освітніх організаціях

2.1. Аналіз основних форм спілкування, які використовуються для введення змін в системі середньої та вищої освіти

2.2. Вплив введення змін в організації на спілкування в системі середньої та вищої освіти

2.3. Особливості використання інноваційних форм спілкування в системі середньої та вищої освіти

2.4. Вплив організаційно-професійних та соціально-демографічних чинників на особливості спілкування в організації в процесі введення змін

2.5. Дослідження взаємозв’язку усвідомлення впливу змін на спілкування в організації та організаційно-професійних та соціально-демографічних характеристик персоналу системи середньої та вищої освіти

Висновки

 

Розділ 3. Особливості оцінки значущості вияву підприємницької поведінки у персоналу освітніх організацій в процесі введення змін

3.1. Характеристики підприємницької поведінки, необхідні для керівників та працівників в процесі введення змін в освітніх організаціях

3.2. Види змін в освітніх організаціях, для яких необхідно виявляти підприємницьку поведінку. Основні типи працівників освітніх організацій щодо необхідності вияву підприємницької поведінки в процесі введення різних видів змін

3.3. Взаємозв’язок між типами працівників освітніх організацій за необхідністю прояву підприємницької поведінки в процесі введення різних видів змін та їх організаційно-професійними та соціально-демографічними характеристиками.

Висновки

 

Розділ 4. Врахування національно-етнічних змін в процесі діяльності освітніх організацій

4.1. Аналіз змін в громадянській ідентичності персоналу освітніх організацій

4.2. Особливості ставлення персоналу освітніх організацій до політичних та національно-етнічних змін

4.3.Типи ставлення персоналу освітніх організаційдо політичних та національно-етнічних змін

4.4. Вплив організаційно-професійних та соціально-демографічних чинників на ставлення персоналу освітніх організацій до політичних та національно-етнічних питань

 

ЧАСТИНА 4. ОЦІНКА ПЕРСОНАЛОМ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ВПЛИВУ ЗМІН НА ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК ПРАЦІВНИКІВ

Розділ 1. Вплив змін в освітніх організаціях на розвиток особистості персоналу освітніх організацій

1.1 Вплив змін в освітніх організаціях на розвиток особистості керівників освітніх організацій

1.2. Порівняльний аналіз впливу змін на особистісний розвиток менеджерів та персоналу освітніх організацій в системі середньої та вищої освіти

1.3. Вплив організаційно-професійних та соціально-демографічних чинників на оцінку персоналом освітніх організацій впливу змін в організації на особистісний розвиток персоналу

Висновки

 

ЧАСТИНА 5. ОЦІНКА ПРАЦІВНИКАМИ ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ТА ПСИХОЛОГІЧНИХ УМОВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗМІНАМИ В ОСВІТНІХ ОРГАНІЗАЦІЯХ

 

Розділ 1 Оцінка персоналом освітніх організацій психологічних умов підвищення ефективності управління змінами в освітніх організаціях

1.1. Потреба персоналу освітніх організацій в психологічному забезпеченні введення змін в освітніх організаціях

1.2. Потреба персоналу освітніх організацій в психологічному забезпеченні на різних етапах введення змін в освітніх організаціях

1.3. Форми роботи організаційних психологів для здійснення психологічної підтримки в процесі введення змін в освітніх організаціях

1.4. Взаємозв’язок між потребою персоналу в психологічному забезпеченні введення змін в освітніх організаціях та організаційно-професійними та соціально-демографічними характеристиками персоналу

Висновки

 

ДОДАТКИ

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ