Монографія / Л. М. Карамушка, Т. М. Дзюба. - К. : Наук. світ, 2009. - 268 с. У монографії розкрито психологічні основи управління конфліктами в організації. Показано роль конфліктів у життєдіяльності освітньої організації та управлінській діяльності керівника. Виділено соціально-психологічні чинники, які зумовлюють виникнення конфліктів у процесі взаємодії менеджерів освіти з персоналом освітньої організації. Проаналізовано специфіку взаємодії менеджерів освіти в умовах конфлікту.
Детально досліджено рівень сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії в умовах конфлікту. Виявлено низку чинників, які впливають на її становлення та належать до таких рівнів: макрорівня (місце розташування навчального закладу), мезорівня (тип навчального закладу), мікрорівня (стать, вік, стаж управлінської діяльності менеджерів).
Представлено зміст і структуру технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом організації в умовах конфлікту та здійснено аналіз результатів її експериментального впровадження у практику післядипломної педагогічної освіти.
Монографія розрахована на науковців, викладачів вищої школи та системи післядипломної освіти, менеджерів і персонал організацій, організаційних психологів, студентів вищих навчальних закладів та слухачів інститутів післядипломної освіти, а також на всіх, хто цікавиться сучасним станом розробки проблеми психологічних основ управління конфліктами в організації.
Зміст монографії
ПЕРЕДМОВА
Розділ 1. ВЗАЄМОДІЯ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ПРОБЛЕМА
1.1. Сутність взаємодії та її особливості в умовах конфлікту
1.2. Психологічні особливості взаємодії менеджерів освіти з персоналом в умовах конфлікту
1.3. Зміст і структура психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
Висновки до розділу 1
Розділ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО ВЗАЄМОДІЇ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ
2.1. Методика та організація констатувального етапу дослідження
2.2. Рівень сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
2.2.1. Особливості сформованості когнітивного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.
2.2.2. Особливості сформованості операційного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.
2.2.3. Особливості сформованості особистісного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
2.2.4. Загальна характеристика рівня сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.
2.3. Система чинників становлення психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
2.3.1. Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та місцем розташування освітньої організації.
2.3.2. Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту і типом загальноосвітнього навчального закладу
2.3.3. Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та їх статтю
2.3.4. Зв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та їх віком
2.3.5. Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та стажем їх управлінської діяльності
Висновки до розділу 2
Розділ 3. ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО ВЗАЄМОДІЇ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ
3.1. Мета, завдання та організація формувального етапу дослідження .
3.2. Основні компоненти технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
3.3. Результати експериментального впровадження технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.
3.3.1. Аналіз рівня сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
3.3.2. Аналіз міри задоволеності очікувань менеджерів освіти щодо семінару-тренінгу та оцінка ефективності семінару-тренінгу в цілому...
Висновки до розділу 3
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
Додаток А. Методики для вивчення психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту
Додаток Б. Зміст семінару-тренінгу «Формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту» та основні інтерактивні методи і техніки для його проведення
Додаток В. Методики для визначення ефективності «Технології формування психологічної готовності менеджерів освіти
до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту»...
ПІСЛЯМОВА
ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРІВ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКІ ПРЕДСТАВЛЯЮТЬ АВТОРИ
|