Укр. Укр.

Eng. Eng.



Карамушка Л. М., Дзюба Т. М. Психологія управління конфліктами в організації (на матеріалі діяльності освітніх організацій)


Монографія / Л. М. Карамушка, Т. М. Дзюба. - К. : Наук. світ, 2009. - 268 с.

У монографії розкрито психологічні основи управління конфліктами в організації. Показано роль конфліктів у життєдіяльності освітньої організації та управлінській діяльності керівника. Виділено соціально-психологічні чинники, які зумовлюють виникнення конфліктів у процесі взаємодії менеджерів освіти з персоналом освітньої організації. Проаналізовано специфіку взаємодії менеджерів освіти в умовах конфлікту.


Детально досліджено рівень сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії в умовах конфлікту. Виявлено низку чинників, які впливають на її становлення та належать до таких рівнів: макрорівня (місце розташування навчального закладу), мезорівня (тип навчального закладу), мікрорівня (стать, вік, стаж управлінської діяльності менеджерів).

Представлено зміст і структуру технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом організації в умовах конфлікту та здійснено аналіз результатів її експериментального впровадження у практику післядипломної педагогічної освіти.

Монографія розрахована на науковців, викладачів вищої школи та сис­теми післядипломної освіти, менеджерів і персонал організацій, організаційних психологів, студентів вищих навчальних закладів та слухачів інститутів післядипломної освіти, а також на всіх, хто цікавиться сучасним станом розробки проблеми психологічних основ управління конфліктами в організації.

 
Зміст  монографії

 ПЕРЕДМОВА

 

Розділ 1. ВЗАЄМОДІЯ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ПРОБЛЕМА

1.1.  Сутність взаємодії та її особливості в умовах конфлікту 

1.2.  Психологічні особливості взаємодії менеджерів освіти з персоналом в умовах конфлікту

1.3.  Зміст і структура психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

Висновки до розділу 1

 

Розділ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО ВЗАЄМОДІЇ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ

2.1.  Методика та організація констатувального етапу дослідження

2.2.  Рівень сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

2.2.1.  Особливості сформованості когнітивного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.

2.2.2.  Особливості сформованості операційного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.

2.2.3.  Особливості сформованості особистісного компонента психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

2.2.4.  Загальна характеристика рівня сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.

2.3.  Система чинників становлення психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

2.3.1.  Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та місцем розташування освітньої організації.

2.3.2. Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту і типом загальноосвітнього навчального закладу

2.3.3.  Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та їх статтю

2.3.4.  Зв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та їх віком

2.3.5.  Взаємозв'язок між психологічною готовністю менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту та стажем їх управлінської діяльності

Висновки до розділу 2

 

Розділ 3. ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО ВЗАЄ­МОДІЇ З ПЕРСОНАЛОМ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ

3.1.    Мета, завдання та організація формувального етапу дослідження .

3.2. Основні компоненти технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

3.3. Результати експериментального впровадження технології формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту.

3.3.1.  Аналіз рівня сформованості психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

3.3.2.   Аналіз міри задоволеності очікувань менеджерів освіти щодо семінару-тренінгу та оцінка ефективності семінару-тренінгу в цілому...

Висновки до розділу 3

 

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

 

ЛІТЕРАТУРА

 

ДОДАТКИ

Додаток А. Методики для вивчення психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту

Додаток Б. Зміст семінару-тренінгу «Формування психологічної готовності менеджерів освіти до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту» та основні інтерактивні методи і техніки для його проведення

Додаток В. Методики для визначення ефективності «Технології формування психологічної готовності менеджерів освіти

до взаємодії з персоналом в умовах конфлікту»...

 

ПІСЛЯМОВА

 

ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРІВ

 

ІНФОРМАЦІЯ  ПРО  ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКІ ПРЕДСТАВЛЯЮТЬ АВТОРИ

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ