31 травня 2022 року кафедрою психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ініційовано проведення V Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні технології в роботі практичного психолога» з використанням можливостей платформи Microsoft Teams сервісу Office 365.
Метою конференції стало ознайомлення з інноваційними технологіями в різних галузях психологічної практики, розкриття особливостей впровадження інноваційних форм та методів у просвітницькій, профілактичній, консультативній та психокорекційній діяльності практичного психолога.
Модератором заходу: Алла Вознюк, доктор психологічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, голова Сумського осередку Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.
У конференції взяли участь близько 250 керівників закладів освіти, освітян, психологів, науковців з різних регіонів України.
Організаторами виступили: кафедра психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» (відділ науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти); Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України (лабораторія організаційної та соціальної психології); Наукова установа «Львівська політехніка» (кафедра теоретичної та практичної психології); Українська асоціація організаційних психологів і психологів праці (Сумський, Київський, Львівський осередки).
Тематичні напрями роботи конференції:
1. Теоретичні аспекти застосування інноваційних технологій в різних галузях психологічної практики.
2. Практичний досвід використання інноваційних форм та методів у просвітницькій, профілактичній, консультативній та психокорекційній діяльності практичного психолога.
3. Сучасні підходи до надання психологічної допомоги та підтримки особистості в умовах сьогодення. Особливості надання першої психологічної допомоги.
4. Специфіка психологічного супроводу та психологічної підтримки дітей та учнів в умовах сьогодення.
5. Психологічне благополуччя та психічне здоров’я як умова гармонійного розвитку особистості.
6. Особливості використання інноваційних технік та технологій для професійного вдосконалення та особистісного розвитку фахівця.
7. Психолого-організаційні аспекти налагодження конструктивної взаємодії та ефективної співпраці.
На початку роботи конференції до учасників з вітальним словом звернувся в.о. ректора Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Юрій Нікітін.
Спікерами пленарного засідання стали:
Людмила Карамушка, академік НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заступник директора з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, завідувачка лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Президент Української асоціації організаційних психологів і психологів праці виступила з доповіддю на тему «Технологія збереження психічного здоров’я в умовах війни»;
Галина Коломоєць, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Заслужений працівник освіти України, організатор та координатор Всеукраїнських освітніх проєктів, психологиня з доповіддю на тему «Підтримка психологічного благополуччя та фізичного здоров’я в умовах війни»
Sabine Bittner, Sozialpädagoge Grundschule Siegsdorf, з доповіддю на тему «Besonderheiten der Arbeit eines Sozialpädagogen»;
Оксана Креденцер, доктор психологічних наук, доцент, провідний науковий співробітник лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, член Виконавчої Дирекції Української асоціації організаційних психологів і психологів праці, волонтерка Malteserin NRW (Німеччина) з доповіддю на тему «Система психологічної допомоги українцям, що опинились в Німеччині в наслідок війни»;
Алла Вознюк, доктор психологічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри психології Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, голова Сумського осередку Української асоціації організаційних психологів і психологів праці виступила з доповіддю на тему «Онлайн інформаційна підтримка як сучасний напрям психологічної допомоги в умовах війни»;
Ірина Сняданко, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної та практичної психології Наукової установи «Львівська політехніка» з доповіддю на тему «Особливості роботи психологічних організацій в умовах війни»;
Ірина Омельченко, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України з доповіддю на тему «Інтегративна технологія психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах воєнного часу»;
Березовська Лариса, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри теоретичної та практичної психології Національного університету «Львівська політехніка», арт-терапевт з доповіддю на тему: «Чи є щаслива людина благополучною?»;
Мосол Наталія, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології Запорізького національного університету з доповіддю на тему «Пренатальний стрес та його наслідки: вплив травматичних подій війни».
У другій частині роботи науково-практичної конференції було організовано роботу освітньо-тренінгових майданчиків:
МАЙСТЕР-КЛАС «РІВНІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ НА ЕТАПІ КОМПЛЕКСНОГО РЕАГУВАННЯ ПІСЛЯ ГОСТРОЇ ФАЗИ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ СИТУАЦІЇ», ведучою якого виступила: Савєльєва Наталія, практичний психолог-методист, спеціаліст з кризового консультування, завідувачка Дніпропетровським обласним навчально-методичним центром практичної психології і соціальної роботи. Метою майстер-класу було ознайомлення з чотирма рівнями психологічної підтримки психічного здоров’я та надання психологічної допомоги, визначення заходів на кожному етапі комплексного реагування після гострої фази екстремальної ситуації, розглянуто специфіку використання різноманітних форм щодо надання психологічної допомоги.
МАЙСТЕР-КЛАС «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ПІД ЧАС ВІЙНИ: ЯК ВИСТОЯТИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ ПОТОЦІ» (за матеріалами проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»), модератором якого виступила: Петрова Лариса, кандидат технічних наук, доцент, тренер з медіаграмотності, керівник лабораторії з проблем медіаосвіти та медіаграмотності Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; ведучею: Подліняєва Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент, тренер з медіаграмотності, член лабораторії з проблем медіаосвіти та медіаграмотності Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Метою майстер-класу стало пояснення важливості перевірки інформації, демонстрація впливу емоцій на рішення, які ми ухвалюємо, та на поведінку загалом, опрацювання правил споживання інформації під час війни.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ «ЕФЕКТИВНІ ТЕХНІКИ ТА ВПРАВИ НАДАННЯ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ СОБІ ТА ІНШИМ В СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЯХ», ведучею якого виступила Світлана Семененко, практичний психолог комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Стрельченка, координатор Шкільної служби порозуміння, член творчої групи практичних психологів м. Суми, член експертної групи практичних психологів м. Суми. Метою психологічного практикуму було визначення поняття «стрес», «стресова реакція», «реакції на травму», ознайомлення із загальними рекомендаціями щодо першої психологічної допомоги собі та іншим в стресових ситуаціях. У ході практикуму була можливість розвитку навичок використання різних технік, прав, способів надання першої психологічної допомоги або самодопомоги в стресових ситуаціях, зокрема: «Як покращити сон», «Заспокоєння з ТІПП», «Заземлення», «Дихання для спокою», «Безпечне місце», «Що робити з думками».
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ «ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДІТЯМ ПІД ЧАС ВІЙНИ», ведучою якого виступила Анна Богданова, практичний психолог, коуч, психолог-консультант з вікової та сімейної психології; керівник відділу онлайн освіти «Математик», організатор підліткових проєктів, організатор офлайн та онлайн дитячих таборів; спікер проєктів Junior, ПУМБ, Global Teacher Prize Ukraine та Charity weekend, м. Київ. Метою психологічного практикуму було розкриття особливостей поведінки та стану дітей під час війни, надання корисних порад для допомоги дітям під час війни, надання рекомендацій щодо організації учбової діяльності в кризових ситуаціях та специфіки онлайн освіти.
МАЙСТЕР-КЛАС «СУЧАСНІ МЕТОДИ І ФОРМИ ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ ТА ТРАЄКТОРІЇ ПОБУДОВИ КАР’ЄРИ ПІДЛІТКАМИ» ведучою якого виступила Катерина Хрокало, практичний психолог Державного професійно-технічного навчального закладу «Конотопське Конотопське вище професійне училище», тренер – профорієнтатор Проекту «Молодь у дії» за підтримки Відділу молоді і спорту Конотопської міської ради Сумської області. Метою майстер-класу було ознайомлення із сучасними підходами до організації та проведення профорієнтаційної роботи на прикладі інноваційного Всеукраїнського проєкту «Обери професію своєї мрії», надано рекомендації щодо вибору професії та побудови кар’єри, представлення досвіду роботи із профорієнтації Державного професійно-технічного навчального закладу «Конотопське вище професійне училище».
МАЙСТЕР-КЛАС «АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНІКИ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ОСОБИСТІСНОГО РЕСУРСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ» ведучою якого виступила Ольга Рак, практичний психолог Комунальної установи Сумська гімназія №1 м. Суми, Сумської області, спеціаліст І категорії, член Всеукраїнської громадської організації «Арт-терапевтична асоціація», член відокремленого підрозділу Всеукраїнської громадської організації «Арт-терапевтична організація» у Сумській області, сертифікований спеціаліст в області арт-терапії. Мета майстер-класу було визначення поняття «ресурс», «ресурсні стани», розкриття особливостей особистісного ресурсу, ознайомлення з сучасними методами, техніками та вправами щодо відновлення особистісного ресурсу в умовах воєнного часу.
|