Монографія. – Київ: Ніка-центр, 2000. – 332 с У монографії на основі системно-структурного аналізу розглянуто психологічні особливості управлінського процесу в закладах середньої освіти (зміст, структура, основні компоненти). Розкрито специфіку управління в системі середньої освіти порівняно з управлінням в інших соціальних сферах (бізнес, виробництво тощо).
Представлено систему формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління. Обгрунтовано необхідність розвитку та основні завдання практичної психології управління закладами середньої освіти. Показано роль психологічних служб освітніх закладів у наданні психологічної допомоги керівникам.
Для керівників закладів середньої освіти (директорів шкіл, гімназій, ліцеїв; працівників районних(міських) та обласних відділів (управлінь) освіти; психологів, які працюють у системі середньої освіти; викладачів вузів та інститутів післядипломної освіти педагогічних працівників; науковців, які досліджують психологічні проблеми управління в освіті.
ЗМІСТ
ВСТУП
Частина 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Розділ 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЯМИ ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
1.1.Управління організаціями як вид соціального управління
1.2.Психологічні проблеми управління організаціями: зарубіжний досвід дослідження
1.3.Психологічні проблеми управління організаціями: вітчизняний досвід дослідження
1.4.Психологія управління та організаційна психологія: порівняльний аналіз вітчизняних та зарубіжних підходів
Розділ 2. ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (ЯК ОСВІТНІМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ)
2.1.Основні тенденції дослідження психологічних основ управління закладами середньої освіти в зарубіжній та вітчизняній науці
2.2.Зміст, структура та психологічні складові управління закладами середньої освіти
2.3.Психологічні особливості управління в системі середньої освіти, порівняно з управлінням в інших соціальних сферах
2.4.Система психологічних чинників та умов підвищення ефективності управління закладами середньої освіти: теоретична та експериментальна модель дослідження
ЧАСТИНА 11. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДО УПРАВЛІННЯ
Розділ 3. ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДО УПРАВЛІННЯ: ЗМІСТ, СТРУКТУРА, ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ
3.1. Теоретико-методологічні підходи до проблеми психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління
3.2. Зміст, структура та основні компоненти психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління
3.3.Оcобливості психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління: реальний стан та основні тенденції розвитку
3.4. Вплив соціально-психологічних факторів на особливості розвитку психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління
3.4.1. Вплив регіону, де знаходиться навчальний заклад, на особливості розвитку психологічної готовності керівників до управління
3.4.2.Вплив типу навчального закладу на особливості розвитку психологічної готовності керівників до управління
3.4.3. Вплив мови викладання в навчальному закладі на особливості розвитку психологічної готовності керівників до управління
3.4.4.Вплив статі керівників освітніх організацій на особливості розвитку психологічної готовності до управління
3.4.5. Вплив віку керівників освітніх організацій на особливості розвитку психологічної готовності до управління
3.4.6.Вплив стажу управлінської діяльності на особливості розвитку психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління
Розділ 4. ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДО УПРАВЛІННЯ
4.1.Мета, завдання, методика та етапи формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління
4.2.Стан розробки проблеми формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до управління
4.3.Система психологічних умов формування психологічної готовності керівників закладів середньої до управління
4.4.Результати формування психологічної готовності керівників закладів середньої до управління (на рівні навчального процесу в системі післядипломної освіти)
4.5.Результати формування психологічної готовності керівників закладів середньої до управління (на рівні управлінського процесу в закладах середньоїосвіти)
ЧАСТИНА 111. ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Розділ 5. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ЩОДО ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
5.1.Мета, завдання, методика та етапи дослідження діяльності практичних психологів щодо психологічного забезпечення процесу управління закладами середньої освіти
5.2.Стан розробки проблеми діяльності практичних психологів щодо психологічного забезпечення управлінського процесу в закладах середньої освіти
5.3.Аналіз реальної участі практичних психологів у психологічному забезпеченні процесу управління закладами середньої освіти
5.4.Актуальнi завдання та напрямки практичної психології управління закладами середньої освіти
5.5.Основні види діяльності практичних психологів щодо психологічного забезпечення управлінського процесу в закладах середньої освіти
Розділ 6. ПСИХОЛОГО-УПРАВЛІНСЬКЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ЯК ПРОВІДНИЙ ВИД ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ КЕРІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
6.1.Мета, завдання, методика та етапи вивчення особливостей психологічного консультування керівників закладів середньої освіти з проблем управління
6.2.Характеристика психолого-управлінського консультування як одного із видів управлінського консультування
6.3.Особливості психолого-управлінського консультування як одного з видів психологічного консультування
6.4.Теоретико-методологічні підходи та принципи до визначення змісту та особливостей психолого-управлінського консультування, порівняно з іншими видами психологічного консультування
6.5.Модель психологічного консультування керівників закладів середньої освіти з проблем управління
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
|