Участь членів Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці в міжнародній конференції
5-7 липня 2011 р. в м. Кракові відбулася міжнародна конференція "Наука, технологія, вища освіта та суспільство в концептуальну епоху» («Science, Technology, Higher Education, and Society in the Conceptual Age» (STHESCA). Конференція була організована Ягелонським університетом (Краків, Польща) та Університетом науки і технології(Краків, Польща), у співпраці з Університетом Центральної Флоріди (Орландо, США) та Корейським інститутом науки і технологій (Деджон, Південна Корея). Конференція була присвячена святкуванню Польського головування в Європейському Союзі, яке розпочалося 1 липня 2011 року. Основною метою конференції було обговорення майбутнього у вищій школі та науці в контексті безпрецедентного прогресу в науці, інженерії і технології та розвиток нових парадигм для системи вищої освіти, забезпечення її ефективного управління, а також аналіз досягнень в концептуальну епоху. В конференції взяли участь 277 учасників з 46 країн. Конференція носила міждисциплінарний характер і готувалась три роки. Конференція включала такі форми роботи: Відкриття (Opening address) пленарні сесії (Plenary Sessions), спеціальні сесії (Special Sessions); спеціальні пленарні сесії (Special Plenary Session); and Conference Session (конференційні сесії), змішані круглі столи (Mixed Round Tables). На відкритті конференції виступили: Ректор Ягелонського університету Karol Musioł –з вітальною промовою, представник Ради Європи Sjur Bergan –з доповіддю «Чому вища освіта в сучасному суспільстві?» («Why Higher Education In Modern Societies?»); проф. Gavriel Salvendy із США –з доповіддю «Уроки, які ми отримали з наукових досліджень та практики(«Lessons learnt from research and practice»). На пленарних сесіях та спеціальних пленарних сесіях, на яких виступили провідні вчені з найбільш значущих галузей сучасної науки, були представлені концептуальні доповіді, присвячені аналізу таких актуальних проблем: сучасні трансплантаційні технології; нейронауки та нейроадаптивні технології; нанотехнології; перспективні напрямки досліджень в науках про життя; нові підходи у вищій освіті; інновації та креативність в освіті та суспільному життя; навчання протягом усього життя в концептуальну епоху; сучасні інформаційні технології; дистанційне навчання тощо. Особливу увагу учасників конференції привернула спеціальна сесія, в якій, зокрема, в он-лайн режимі прийняли провідні вчені США, яка була присвячена обговоренню трьох основних проблем: «Пітер Друкер і майбутнє, яке вже відбулося», «Екстраполяція суттєвих змін в майбутньому», «Актуальні проблеми електронного навчання та майбутнє університетів». Конференційні сесії, на яких були представлені результати конкретних наукових досліджень, за своїм змістом були об’єднані в три основні групи. Перша групи сесій «Наука і технологія» («Science and Technology»); включала сесії, які були присвячені обговоренню таких проблем: інженерія майбутнього; нейронауки; інженерія XXI ст. у вищій освіті та ін. До другої групи сесій «Управління комплексними системами» («Managing Complexity») увійшли сесії, присвячені обговоренню таких проблем: виклики в управлінні організаціями в контексті інтеграції в Європейський Союз; робота, зайнятість та людських капітал в XXI ст.; управління людськими ресурсами (наука та практика); сучасний ринок в сферах охорони та збереження здоров’я; транспорт і логістика в майбутньому; актуальні проблеми розвитку економіки; проблеми стійкого розвитку та ін. Третя група сесій «Суспільство та вища освіта» («Society and Higher Education») об’єднала сесії, змістом роботи яких було сконцентровано навколо таких проблем: освіта для інновацій; віртуальні мобільні виклики у вищій освіті; інноваційні менеджмент в суспільстві; підприємництво в академічній сфері (освіті та науці); віртуальне оточення для праці, життя та розвитку людей; бізнес і політичний маркетинг в концептуальну епоху; використання інформаційних технологій у вищій освіті та дистанційне навчання в концептуальну епоху; навчання протягом усього життя в концептуальну епоху; нове бачення вищої освіти (розвиток та дидактика) та ін. Окрім того, на конференції було проведено ряд постерних сесій. Конференція також включала ряд цікавих культурних заходів: прийом у мерії м. Кракова, прийом у Японському музеї мистецтва і технології, екскурсія по Старому Кракові, який розташований на річці Вісла під Королівським замком на Wawel пагорбі, і який є душею Польщі. Слід зазначити, що відвідування Ягелонського університету, в історичних корпусах якого в центрі м. Кракова відбувалися різні заходах конференції, також сприяла «реальному» знайомству з традиціями університетської освіти в Польщі, які мають давню історію. З приємністю можна констатувати, що серед конференційних сесій другої групи «Управління комплексними системами» («Managing Complexity») була організована спеціальна сесія з проблем психології праці та організаційної психології, що свідчить, на наш погляд, про те, що психологія праці та організаційна психологія займає провідні позиції в системі сучасних наук. Назва сесії була «Психологія праці та організаційна психологія як ключ до організаційної креативності та успіху в концептуальну епоху» («Work and Organizational Psychology as a Key to Organizational Creativity and Success in the Conceptual age»). Керівником даної сесії була проректор Катовіцького Університету, керівник відділу з організаційної психології, президент Польської Асоціації організаційних психологів проф. Барбара Кожушнік. Для роботи у даній сесії була запрошена член-кор. НАПН України, Президент Асоціації організаційних психологів та психологів праці проф. Карамушка Людмила, яка виступила з доповіддю «Позитивні та негативні аспекти організаційного розвитку освітніх організацій в Україні». Також на сесії були представлені такі виступи: «Психологічні бар’єри та виклики у стимулюванні і підтримці інноваційності в організаціях» (проф. Барбара Кожушнік, Польша), «Управління людськими ресурсами як фактор конкуренції в майбутньому організаційному розвитку) (проф. Гун Йохансен, Швеція), «Чи всі менеджери є стратегами?: Стилі мислення та поведінки польських менеджерів» (Б.Байкар, Польща), «Стилі мислення лідерів та їх зв’язок з переважаючими стилями керівництва» (Дж.Бабіак, С.Нозал, Польща), «Духовність на роботі – критичний погляд» (доцент Ярослав Полак, Польща), «Культурні фактори економічної ефективності та інновацій. Організаційна психологія інновацій» (доцент В.Грабовскі, Польща). Тези даних виступів були представлені в матеріалах конференції. Окрім того, на конференційній сесії «Стійкий розвиток» («Sustainable development») виступив з блискучою доповіддю «Освіта для стійкого розвитку як реакція на сучасні виклики» ще один представник України – зав. кафедрою управління проектами Університету менеджменту освіти НАПН України Віктор Карамушка. Участь українських вчених у даній конференції є, на наш погляд, однією із форм польсько-українського співробітництва, яке активно здійснюється протягом останніх років згідно з договором про співпрацю між Катовіцьким Університетом та Інститутом психології імені Г.С.Костюка НАПН України та Українською Асоціацією організаційних психологів та психологів праці, який підписано у 2009 р. Зазначимо, що за кілька днів до конференції в м. Кракові відбувався I Всеукраїнський конгрес з організаційної та економічної психології, де було представлено 5 доповідей з Польської Асоціації організаційних психологів. Серед майбутніх форм українсько-польської співпраці – участь у міжнародному конгресі з економічної психології, та полько-українському круглому столі з актуальних проблем організаційної психології, які відбудуться у вересні 2012 р. у м. Вроцлаві. Запрошуємо всіх членів УАОППП до активної участі у даних заходах і нагадуємо, що кожна участь у міжнародних акціях – це крок вперед у пізнанні світу, професійному становленні, презентації себе та представлення здобутків нашої рідної України за кордоном, зокрема, у сфері організаційної психології.
|