Укр. Укр.

Eng. Eng.



ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ УАОППП МІЖНАРОДНОГО СЕМІНАРУ-ТРЕНІНГУ «ПРОФІЛАКТИКА ТА ПОДОЛАННЯ СИНДРОМУ „ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ” І ЗДІЙСНЕННЯ УСПІШНОЇ КАР’ЄРИ ЖІНОК І ЧОЛОВІКІВ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»


16-17 січня 2004 р. в Ірпінській Українській гімназії відбувся семінар-тренінг „Профілактика та подолання синдрому „професійного вигорання” і здійснення успішної кар’єри жінок і чоловіків у закладах середньої освіти”.


      Організатори: УАОППП за сприянням Канадсько-українського гендерного фондутаПосольства Канади в Україні.

Учасники семінару-тренінгу : вчителі та члени адміністрації Ірпінської Української гімназії (с.м.т. Буча Київської області).

     Оргкомітет семінару:

Карамушка Л.М. - доктор психологічних наук, професор, завідуюча лабораторією організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Президент УАОППП;

Зайчикова Тетяна Вікторівна - старший науковий співробітник лабораторії організаційної психологи Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член Виконавчої дирекції УАОППП;

Ковальчук Олександр Сергійович — науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член Виконавчої дирекції УАОППП;

Філь Олена Анатоліївна - науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член Виконавчої дирекції УАОППП, магістр психології;

Федосова Ганна Леонідівна - науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член Виконавчої дирекції УАОППП, магістр психології;

Філатова Ольга Федорівна - науковий співробітник лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член Виконавчої дирекції УАОППП, магістр психології.

Басіна Алла Василівна - аспірантка лабораторії організаційної психології Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України, член УАОППП.

         Семінар відбувся за підтримки Відділу технічного співробітництва Посольства Канади в Україні, Канадсько-Українського гендерного фонду.

        Семінар- тренінг розпочався привітанням від директора гімназії Шевчука Миколи Полікарповича. Після оголошення принципів тренінгу, вивчення та аналізу очікувань учасників тренінгу, ознайомлення учасників з загальною структурою тренінгу і розробкою групових правил роботи  почалась перша частина тренінгу „Зміст та природа стресу. Причини виникнення професійного стресу в освітніх організаціях”.

  • Групова дискусія (з попереднім використанням методу незакінчених речень): „Сутність та основні складові стресу”.
  • Робота в малих групах „Професійний стрес як різновид стресу та його основні характеристики”.
  • Мозковий штурм „Аналіз стрес-факторів, які обумовлюють виникнення професійного стресу в закладах середньої освіти”

Частина  2. Синдром „професійного вигорання та його гендерні аспекти”

  • Навчально-рольова гра „Професійно вигорівший вчитель: основні характеристики та особливості взаємодії з учнями, вчителями, адміністрацією”.
  • Міні-лекція „Особливості вияву синдрому „професійного вигорання” у жінок-вчителів та чоловіків-вчителів”.
  • Групова дискусія „Взаємозв”язок синдрому „професійного вигорання” та професійної кар’єри жінок та чоловіків у закладах середньої освіти”.

Частина 3. Модель профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання” у вчителів.

  • Групова дискусія „Професійне вигорання” вчителів – неминучість чи лише ймовірність ?”.
  • Міні-лекція „Комплексна модель профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання” у вчителів. Створення бар’єрів на шляху стресу – основний компонент моделі. Реалізація моделі на двох рівнях: освітньої організації, окремої особистості. Роль індивідуальних програм”.

Частина 4. Зміст та основні складові індивідуальної програми профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання” у вчителів

  • Аналітичний практикум: „Розпізнавання стресу, визначення основних стрес-факторів”.
  • Міні-лекція: „Використання власних психологічних ресурсів з метою зниження дії стрес-факторів”
  • Міні-лекція „Використання власних психологічних ресурсів  для зниження сприймання ситуації як стресової, зниження емоційного та фізичного напруження”.

Частина 5. „Гендерні аспекти підготовки та реалізації індивідуальної програми профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання” у вчителів.

  • Групова дискусія: „Чи доцільно говорити про „жіночий” та „чоловічий” варіанти програми профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання”?
  • Мозковий штурм „Що слід враховувати жінкам та чоловікам-вчителям при розробці власної програми профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання”?
  • Групова дискусія „Гендерна толерантність та гендерне партнерство як умова та наслідок профілактики та подолання синдрому „професійного вигорання” та здійснення успішної кар’єри жінок  і чоловіків у закладах  середньої освіти”.

© 2002-2024 УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІВ ТА ПСИХОЛОГІВ ПРАЦІ